رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت

«مقاومت» راه را برای تقریب واقعی می‌گشاید | رژیم صهیونیستی بدترین دشمن مشترک ماست

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت گفت: مقاومت، قهرمانی‌ها و صبر استثنایی آن سلاحی است که همه موانع را از میان بر می‌دارد و راه را برای تقریب واقعی می‌گشاید.
کد خبر: ۱۴۷۲۹۵۰

به گزارش جام جم آنلاین، شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در وبینار سوم سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی، با آرزوی ایجاد تقریب عملی در بین مسلمانان، به حوادث ده ماهه اخیر در فلسطین و غزه اشاره کرد و گفت: اگر در عمل مسلمان هستیم، امروز رژیم صهیونیستی بدترین دشمن مشترک ماست و استکبار آمریکایی حامی اسرائیل و دیگر کشورهای دنباله‌رو آن، خطر بزرگ و دشمن اصلی ما هستند.

وی اظهار داشت: در طول تاریخ و لااقل در تاریخ معاصر همانند قهرمانی‌های فوق تصور مردم فلسطین و صبر بی‌نظیر آنان را ندیده‌ایم.

شیخ ماهر حمود تأکید کرد: حمایت ایران از قهرمانی‌های مقاومت در فلسطین و لبنان و … درسی برای تمام کسانی است که خواهان تقریب بین مسلمانان هستند. این در حالی است که برخی کشورهای اسلامی دست از فلسطین و مقاومت شسته‌اند و حتی برخی از آنان به تبعیت از غرب، مقاومت را تروریست می‌نامند و به این ترتیب با دستورات خدا و قرآن و سنت و تاریخ اسلام، مخالفت می‌کنند.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت تصریح کرد: ایران اسلامی، در حمایت از مقاومت از مرزهای جغرافیایی و مذهبی و …عبور کرده است تا بگوید فلسطین اولین اولویت آن است و زوال و نابودی اسرائیل، حقیقت تاریخی، قرآنی و ربانی است که باید با دستان خود آن را عملی کنیم و چه تقریبی بیشتر از این؟ این در حالی است که متأسفانه برخی کشورهای اسلامی با خواری و ذلت در برابر اسرائیل و آمریکا سر خم کرده و با رژیم صهیونیستی، عادی سازی روابط داشته‌اند، تا پست و مقام خود را حفظ کنند یا اینکه به برخی وعده و وعیدهای بی‌اساس دل خوش کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ما متأسفانه به دلایلی چون توسل و تمسک به افسانه‌ها و توهمات، قدرت و تسلط حکام بر ۹۰ درصد علمای جهان اسلام، قدرت آرایی عمومی و … در باب تقریب علمی موفق عمل نکرده ایم و تا زمانی که این در بسته باشد، در عمل، تقریبی حاصل نخواهد شد.

شیخ ماهر حمود در پایان یادآور شد: دری که امروز برای ما مسلمانان باز است، درِ فلسطین و مقاومت و حمایت از آن است. مقاومت، قهرمانی‌ها و صبر استثنایی آن سلاحی است که همه موانع را از میان بر می‌دارد و راه را برای تقریب واقعی می‌گشاید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها